Massage is in de eerste plaats ontzettend aangenaam, maar ook nog eens gezond. Goed voor zowel lichaam én geest.

Wie wil zichzelf niet af en toe ontdoen van spanningen en stress?

Weg met die stress

We weten allemaal dat tijdelijke stress geen probleem is. Het is zelfs nuttig. We beschikken over een oeroud stress-systeem waarmee we in zorgwekkende situaties snel kunnen reageren. De hartslag gaat omhoog, de bloeddruk en de ademhaling nemen toe. Stresshormonen cortisol en adrenaline gaan omhoog. Maar deze opperste staat van paraatheid mag niet te lang aanhouden, want dan keert het zich tegen je. Slijtage en verouderingsprocessen worden versneld en het risico op ziekte neemt toe. Zorg dus altijd voor een goede balans tussen actie en rust.

“Rust heeft echt nut, zo kan het lichaam weer herstellen en recupereren en … massage helpt”

En dat heeft een aantal redenen : de onverdeelde aandacht die je krijgt, maakt dat je weer even helemaal tot jezelf komt en dat je lichaam zich weer herstelt. Even niet geven, maar alleen maar ontvangen. Ook wordt door een lichaamsmassage de aanmaak van endorfine en oxytocine gestimuleerd. Deze lichaamseigen stoffen verminderen stress en verhogen je geluksgevoel. Doordat je spieren na een massage goed doorbloed zijn voelen ze weer soepel en ontspannen. Dit alles doet veel goed voor je immuunsysteem waardoor de kans op ziekte afneemt.

Probeer zeker ook voetreflexologie. Dankzij drukpuntmassage ontspant je volledige lichaam. Lees hier meer.

Je kan je lichaamsmassage uitbreiden met een peeling en een algenpakking.

 

Alle voordelen van een lichaamsmassage op een rijtje:

  • vermindert stress
  • stimuleert het geluksgevoel vanwege de aanmaak van o.a. oxytocine
  • verhoogt je weerstand zodat je minder snel ziek zal worden
  • stimuleert de doorbloeding
  • afvalstoffen worden afgevoerd
  • verbetert de balans tussen lichaam en geest
  • geeft energie
  • laat je weer tot jezelf komen en maakt je bewuster van je eigen lichaam

Tips:

  • kom zeker ruim op tijd en zorg dat je niet gehaast bent. Geef mee als er zaken zijn waar we rekening mee moeten houden : zwangerschap, blessures, een aandoening, ….
  • zet je gsm af of zet hem op stil, zo word je niet gestoord
  • plan het eerste uur na je lichaamsmassage niet te veel zodat je optimaal kunt nagenieten. Drink voldoende water of kruidenthee zodat de losgemasseerde afvalstoffen je lichaam makkelijk kunnen verlaten.

Boek hier een afspraak voor een lichaamsmassage en …. geniet of schenk een cadeaubon en laat een ander genieten ! De waarde van de cadeaubon kan je zelf kiezen.